EURO trailer webshop

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor skal man vælge 500 kg i stedet for 750 kg?:
Når nogle vælger at benytte muligheden for at indregistrere traileren med totalvægt 500 kg, er det enten for at spare kr. 110,- i 1/2 årlig vægtafgift, eller fordi køretøjet ikke må trække mere. På din registreringsattest kan du læse hvad der er tilladt, for netop dit køretøj. Dette kan skal man overveje m.h.t. sit behov. Ved at indregistrere sin trailer som 750 kg og betale vægtafgiften, forøger man lastevnen med 250 kg.

Traileren er jo den samme, kan man ikke bare købe den som 500 kg og så læsse den med mere?
Dette er ikke noget problem for traileren, men reglerne for overlæs er hårde og man risikerer at sætte sit kørekort på spil.

Hvilke hastigheder er tilladt, når jeg kører med trailer?
I Danmark er det på motorveje tilladt at køre 80 km/t, landevej 70 km/t og i byen 50 km/t. Bemærk at ved fartoverskridelser er procenten mindre end ved personbil (se færdselsstyrelsens hjemmeside).

Der står at høje sider monteres uden brug af værktøj, er de så stabile nok, og hvorfor anbefaler i ekstra knopper?
De høje sider monteres ved hjælp af et ”klipsystem” og indgår på den måde i den samlede konstruktion. Hvis du ofte kører med last der har overhæng (max. 1 meter og husk at markerer udhænget) anbefaler vi bom for høje sider, der bevarer den samlede konstruktion. De ekstra knopper kan monteres på de høje sider, på den måde kan man benytte den standardpresenning der passer til traileren. 

Hvor ofte skal min trailer synes?
En trailer skal først synes ved ejerskifte, hvis den er mere end 5 år gammel. Årgangen findes på registreringsattesten. Selvom den ikke skal synes, anbefaler vi at man jævnligt kontrollerer sit lys og evt. bremse. 

I skriver at EURO 200, 220 og 260 modellerne kan transportere en standardplade, hvad mener i med en standardplade?
Når vi taler om ”standardplader” er det breddemålene på en hel gips, mdf, spånplade e. lign., de fås ofte i standard målene 122 cm, da trailerens indvendige mål er 125 cm, kan pladen ligge roligt og stabilt nede i traileren under transport.

I skriver intet om vedligehold af traileren, er det noget i anbefaler?
Der er på en EURO trailer ikke de store behov for vedligehold, men skal traileren holde i mange år er her et par tips: Kontroller jævnligt lyset, efter transport af eksempelvis kunstgødning, rengør traileren grundigt, check lufttryk i dækkene (28 psi), kontroller bremser (træk aldrig håndbremsen, når traileren skal stå stille længere tid), smør koblingen.