EURO trailer webshop

Info

Euro er mere end bare en trailer. Udstyrslisten er lang, men man behøver aldrig have værktøjet frem, når man skal have motorcyklen, havetraktoren, pejsebrændet eller flyttekasserne på sin Euro-trailer.

Når trailerfolket hægter en Euro-trailer på krogen, ruller de af sted med meget mere end en ladvogn til at transportere skrammel og haveaffald til containerpladsen.
Euro-traileren fra Sønderjylland er nemlig fremstillet så solidt og tilmed også i nogle dimensioner, at håndværkere i vid udstrækning bruger en af slagsen. Professionelle med mange timer på vejene er nok mere end private opmærksomme på, at efterløberen har gode køreegenskaber. Også selv om den er læsset til det maksimale.

Begge kundegrupper har imidlertid også fået øjnene op på det udstyr, hvormed en Eurotrailer i et snuptag og helt uden brug af værktøj omdannes til specialformål.

Blandt andet kan der som ekstraudstyr købes en standskinne samt en specialsliske, så motorcyklen risikofrit kan få en ”friløber” med ejeren siddende bag bilens rat. Solide slisker er også den løsning, mange anlægsgartnere, sommerhusudlejere og private med store haver både derhjemme og ved fritidshuset gør brug af, når de skal transportere havetraktoren omkring.

Populær er også høje presenninger, som forvandler traileren til en lille, praktisk flyttebil samt høje sider. Sidstnævnte er nærmest uundværlige for de mange danskere, som drager ud i skovene og sanker træ til pejsen eller brændeovn.


BEMÆRK!

Før galvanisering yder effektiv beskyttelse mod rust, skal de galvaniserede dele oxidere. Denne proces tager nogle måneder. Så længe galvaniseringen fremtræder sølvblank er modningsprocessen endnu ikke afsluttet.

Galvaniseringen er ikke modstandsdygtig overfor bestemte syrer, salte og kemikalier. Derfor tilrådes, at de galvaniserede dele altid afskylles grundigt med rent vand, efter transport af f.eks. gødning og andre syre-, salt- eller kemikalieholdige materialer. Også strøsalt rester skal fjernes fra de galvaniserede dele, især hvis modningsprocessen endnu ikke er afsluttet.

Før brug – Kontroller inden kørsel:

  • At hjulbolte er spændt korrekt (80-90 Nm).
  • At dæktryk er korrekt (2,3-2,7 bar).
  • At tilkoblingen er korrekt lukket og sikret.
  • At lys-stikket er monteret korrekt og belysningen fungere forskriftsmæssig.
  • At sikkerhedswiren er fastgjort korrekt.*
  • At stand-bremserne er løsnet (brug ikke stand-bremsen til langvarig parkering)*


Efter ibrugtagning:

  • Kontroller efter de første kørte km, at hjulbolte er faste og at dæktrykket er korrekt.
  • Kontroller efter ca. 500km (senest 6 måneder) hjullejer og *bremser for slør, de tilkørte *bremser efterjusteres om nødvendig. Evt. besigtigelse på service værksted.
  • Glideflader samt hængsler og beslag mm smøres og efterses senest efter 3000km.


Opnås alle ovennævnte kørte km ikke, bør der senest efter 6 måneder, og derefter mindst årligt, foretages et eftersyn efter ovennævnte retningslinier, samt kontrolleres for funktionsfejl på et serviceværksted.

Betjenings dele som kobling og lukkebeslag mm er fra fabrikken behandlet med et korrosionsbeskyttende middel, hvilket afslides under brug og vask. Der tilrådes efterbehandling for optimal og vedvarende beskyttelse.

* Kun hvis udstyret med påløbsbremser.

 Download brochure her

 Jubilæums trailer ruller endnu

 Aktuelle tilbud